דף הבית » קרן סיעוד לניצולי שואה

קרן סיעוד לניצולי שואה

קרן סיעוד לניצולי שואההקרן לרווחה לנפגעי השואה, הוקמה על ידי מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל במטרה לסייע לניצולי השואה בישראל.
הקרן הנ"ל אחראית על תוספת שעות טיפול לניצולי שואה אשר זכאים לגמלת סיעוד.

גמלה זו ניתנת למי שזקוק לסיוע בביצוע בביצוע פעולות היומיום (אכילה, רחצה, הלבשה וכו'). גמלה זו מגולמת בשעות עבודה של מטפל המעניק טיפול סיעודי, שמגיע לבית הקשיש למטרות סיעוד וסיוע, מספר השעות משתנה בהתאם לגודל הגמלה הנקבעת על פי התלות של הקשיש בסיוע חיצוני.

הקרן מעניקה תוספת שעות סיעוד למספר השעות שניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי.

הזכאות לתוספת השעות ניתנת למי שהוגדר ניצול שואה על פי הגדרה קבועה מראש ובנוסף זכאי לגמלת סיעוד מלאה מהמוסד לביטוח לאומי.

ההגדרה של ניצול השואה נקבעת על ידי הקרן לרווחה לנפגעי שואה וכן על ידי וועדת התביעות של המדינה. ניצול שואה על פי הגדרה זו הוא כל מי שחי תחת הכיבוש הנאצי בתקופת מלחמת העול השניה וסבל מרדיפות של הנאצים. כמו כן, כל מי שחי בגטאות, במחנות ריכוז ובמקומות מסתור וכן מי שהיגר משטחי הכיבוש הנאצי לאחר שנת 1933, מי שהיגר מאוסטריה לאחר שנת 1938 ומיתר הארץ לאחר פרוץ המלחמה ועד לסיומה.

הטבות הקרן לניצולי שואה

הקרן לרווחת ניצולי שואה מעניקה את ההטבות הבאות למי שהוגדר ניצול שואה:

  1. סיוע סיעודי נוסף – מוענקת זכאות ל-9 שעות סיעוד הנוספות על השעות להם זכאי הקשיש מטעם המוסד לביטוח הלאומי.
  2. סיוע סיעודי זמני – מוענקת זכאות ל-50 שעות סיעוד לאחר אישפוז בבית חולים. פריסת 50 השעות מתבצעת במשך 60 ימים מרגע סיום האשפוז. הסיוע מוענק ללא תנאי, גם למי שאינו זכאי לשעות סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. את ההטבה יש לבקש מהעובדת הסוציאלית בבית החולים.
  3. לחצן מצוקה – התקנת לחצן אינה כרורכה בתשלום. למי שזכאי לשעות סיעוד נוספות מהקרן, אינו צריך לשלם דמי מנוי חודשיים, מי שאינו זכאי לשעות הסיעוד ישלם סכום חד שנתי בגובה 105 ₪. לחצן המצוקה מאפשר הזעקת עזרה באמצעות לחיצה על הלחצן. העזרה כוללת הזעקת רופא, אמבולנס, מכבי אש ועוד.
  4. מענק כספי – מוענק סכום כספי חד פעמי לצורך ציוד רפואי, ציוד שיקומי, רכישת משקפי ראייה, מכשיר שמיעה, תרופות וכו'. גובה המענק המירבי הוא 4000 ₪.
  5. טיפול שיניים – קיימת אפשרות לבצע טיפולי שיניים כשהתשלום הוא בעבור החומרים בלבד. השירות ניתן לניצולי השואה על ידי מערך התנדבותי שקיים בהסתדרות לרפואת שיניים.
  6. סיוע בדמי שכירות ממשרד האוצר – למי שנפצע כשאר נלחם בנאצים במסגרת הצבא האדום או הפרטיזנים ודרגת נכותו היא מעל 10%, זכאי לעזרה בשמי השכירות, זאת בהתאם לחוק נכי המלחמה בנאצים.
  7. מענקים לנזקקים – ניצולי שואה נזקקים יכולים לקבל מענקים חד שנתיים בגובה 4000 ₪, פטור משתלום אגרת הטלוויזיה וכן סיוע בתשלום שכר הדירה.
  8. מענק כספי מועדת התביעות – תשלום חד פעמי שגובהו 2550 יורו, למי שלא קיבל מענקים דומים בעבר.
  9. מענק ע"פ חוק הוונטים – מענק הכולל הנחה בתרופותף פטור מאגרת טלוויזיה וכו'. ניתן מטעם משרד הביטלון למי שלחם נגד הנאצים.
  10. מענק מקרן הפיצוי הגרמנית – מענק הניתן למי שעבד בעבודות כפייה או הוחזק בגטו וגובהו 2000 יורו.

הגשת בקשה לשעות סיעוד

בקשה לשעות סיעוד מגישים באמצעות טופס החתום על ידי הקשיש או קרוב משפחה אל הטופס מוסיפים: צילום תעודת זהות וספח, אישור על פיצויים כניצול שואה, פירוט התאריכים והמקומות בהם שהה במלחמה, אישור מהמשרד לביטוח לאומי על היקף גמלת הסיעוד, פרטי חברת הסיעוד המעניקה שירותים מטעם הביטוח הלאומי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר